Aanmelden

Hoe is de aanmeldprocedure bij het IDI?

Het is gebruikelijk om eerst een vrijblijvend telefonisch aanmeldgesprek te houden. Hierin zal kort op uw reden van aanmelding in worden gegaan, een aantal praktische zaken met u worden besproken en kunnen eventuele vragen van u beantwoord worden. We nemen doorgaans binnen 3 werkdagen contact met u op nadat u onze voicemail hebt ingesproken. NB. wanneer er feestdagen zijn, zal dit langer duren. Zo is het IDI bijvoorbeeld de laatste week van het jaar en de eerste week van het nieuwe jaar gesloten. En ook in de zomermaanden kan het wegens vakanties langer duren.

Na het telefonisch aanmeldgesprek wordt de informatie besproken in ons behandelteam. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland bij  de behandelaar die het intakegesprek en de eventueel daaropvolgende behandeling zal doen.

Wanneer kan ik terecht?
Momenteel kan de intake ongeveer 8 weken na het telefonisch aanmeldgesprek plaatsvinden ongeacht welke zorgverzekeraar u heeft. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling. Wanneer u de wachttijd te lang vindt dan kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling (laatste update wachttijden: 19-05-2021).

Voor relatietherapie kunt u zich helaas momenteel niet aanmelden vanwege een intakestop (we zitten vol tot nader bericht op deze website).

U kunt zich aanmelden door onderstaand formulier te gebruiken of te bellen naar: 020-4270797 en onze voicemail in te spreken. Wij sturen u daarna een e-mail ter informatie en bellen u daarna voor een vrijblijvend telefonisch aanmeldgesprek. Tip: onze beveiligde e-mail wil nog wel eens in de SPAM-folder terecht komen.

Ter informatie: heeft u een verwijsbrief voor Gespecialiseerde GGZ (SGGZ)? Meldt u dan aan bij een praktijk of instelling die SGGZ biedt. Dit kan helaas niet bij het IDI.