Hoe is de aanmeldprocedure bij het IDI?
Het is gebruikelijk om eerst een kort telefonisch aanmeldgesprek te houden. Hierin zal een aantal praktische zaken met u worden besproken en kunnen eventuele vragen van u beantwoord worden (indien gewenst kan dit ook per e-mail). Al wij u de hulp kunnen bieden die u zoekt, dan wordt er zodra er ruimte is in onze agenda’s een afspraak ingepland bij de behandelaar die het intakegesprek en de daaropvolgende behandeling zal doen. Als u wilt dat uw behandeling door de zorgverzekeraar wordt vergoed, dan hebben we een verwijsbrief van uw huisarts nodig, voordat we afspraken voor u in kunnen plannen. Uw huisarts kan de verwijsbrief rechtstreeks naar ons toesturen via Zorgdomein, of u kunt ons de verwijsbrief zelf naar ons toesturen (wij zorgen dan voor een beveiligde e-mailverbinding).
We nemen doorgaans binnen 1 werkdag contact met u op nadat u onze voicemail hebt ingesproken, of een formulier op onze site hebt ingevuld.
Wanneer kan ik terecht?
Momenteel kan de intake ongeveer 8 weken na het telefonisch aanmeldgesprek plaatsvinden ongeacht welke zorgverzekeraar u heeft. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling. Wanneer u de wachttijd te lang vindt dan kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling (laatste update wachttijden: 03-03-2025). Let op: u komt alleen op onze wachtlijst wanneer uw verwijsbrief en de ingevulde vragenlijst bij ons binnen is (niet eerder). Kijkt u hier voor wat u zelf kunt doen terwijl u wacht op een behandeling.
Voor relatietherapie hebben wij op dit moment beperkt aantal plekken beschikbaar
U kunt zich aanmelden door onderstaand formulier te gebruiken of te bellen naar: 020-4270797 en onze voicemail in te spreken. Wij bellen u daarna voor een vrijblijvend telefonisch aanmeldgesprek.