Aanmelden

Hoe is de aanmeldprocedure bij het IDI?

Het is gebruikelijk om eerst een kort telefonisch aanmeldgesprek te houden. Hierin zal een aantal praktische zaken met u worden besproken en kunnen eventuele vragen van u beantwoord worden. Al wij u de hulp kunnen bieden die u zoekt, dan wordt er meteen een afspraak ingepland bij  de behandelaar die het intakegesprek en de daaropvolgende behandeling zal doen. Als u wilt dat uw behandeling door de zorgverzekeraar wordt vergoed, dan hebben we een verwijsbrief van uw huisarts nodig, voordat we afspraken voor u in kunnen plannen.  Uw huisarts kan de verwijsbrief rechtstreeks naar ons toesturen via Zorgdomein, of u kunt ons de verwijsbrief zelf naar ons toesturen (wij zorgen dan voor een beveiligde e-mailverbinding).

We nemen doorgaans binnen 1 werkdag contact met u op nadat u onze voicemail hebt ingesproken, of een formulier op onze site hebt ingevuld. 

Wanneer kan ik terecht?
Momenteel kan de intake ongeveer 1-2 weken na het telefonisch aanmeldgesprek plaatsvinden ongeacht welke zorgverzekeraar u heeft. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling. Wanneer u de wachttijd te lang vindt dan kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling (laatste update wachttijden: 01-09-2021).

Voor relatietherapie kunt u zich helaas momenteel niet aanmelden vanwege een intakestop (we zitten vol tot nader bericht op deze website).

U kunt zich aanmelden door onderstaand formulier te gebruiken of te bellen naar: 020-4270797 en onze voicemail in te spreken. Wij bellen u daarna voor een vrijblijvend telefonisch aanmeldgesprek.

Ter informatie: heeft u een verwijsbrief voor Gespecialiseerde GGZ (SGGZ)? Meldt u dan aan bij een praktijk of instelling die SGGZ biedt. Dit kan helaas niet bij het IDI.